Hirdetés
Szabadidőnkben is inkább dolgozunk

Szabadidőnkben is inkább dolgozunk

A Kutatópont felmérése szerint a gyakran internetező magyarok számottevő része munkaidején túl és szabadnapjain is dolgozik, akár családi programjait is háttérbe szorítva. Ugyanakkor az sem ritka, hogy munkahelyükön magánjellegű ügyeket intéznek vagy akár játszanak - közölte a Kutatópont piac- és közvélemény-kutató cég hétfőn az MTI-vel.

2013.10.29
Hirdetés
Hirdetés

A közleményben a reprezentatív, online felmérés eredményeiről azt írták, a 18 és 69 év közötti, hetente többször internetező válaszadók 58 százalékára jellemző, hogy munkaidejének lejárta után is munkahelyi kötelezettségeivel foglalkozik. Emellett a résztvevők 34 százaléka a szabadsága alatt is gyakran dolgozik, bár ebben éles eltérés van a korcsoportok között. A 18-29 éveseknek 29 százaléka, az 50-69 éveseknek viszont 40 százaléka dolgozik szabadsága alatt.

Lakóhely szerint is változik a munkaidőn túli munkavégzés mértéke. A falun élő internetezők csaknem kétszer akkora arányban (48 százalék) folytatják kereső tevékenységüket szabadnapjaikon, mint a fővárosiak (27 százalék).

Szabadidőnkben is inkább dolgozunk

A céges levelezés esténkénti vagy hétvégi követése a megkérdezettek 31 százalékára jellemző.

A Kutatópont felmérése szerint a gyakori internetezők többsége esetében sem az egészségi állapot, sem pedig a családi élet nem élvez feltétlenül elsőbbséget a munkahelyi kötelezettségekkel szemben, ugyanis sokan betegen is dolgoznak (67 százalék), felük pedig családi és baráti programjait is háttérbe szorítja, ha munkája úgy kívánja.

A szeptember 19. és 24. között készült felmérésben a hivatalos munkaidő alatt végzett egyéb tevékenységeket is vizsgálták. Az eredmények szerint munkaidőben nem ritka a magánjellegű ügyek intézése (21 százalék), a magáncélból történő e-mailezés (28 százalék) vagy telefonok lebonyolítása (31 százalék) sem.

Ugyan manapság számos munkafolyamat elengedhetetlen része a közösségi oldalak látogatása, valamint az ilyen oldalakon végzett információgyűjtés, reklám, marketing vagy egyéb kereskedelmi célú tevékenység, a válaszadók csaknem ötöde (19 százalék) magáncélból csatlakozik fel ezekre a portálokra. A megkérdezettek ötödénél (22 százalék) fordul elő, hogy olvas (könyvet, blogot, újságot) munka helyett, míg minden tízedik válaszadó esetében a számítógépen vagy okostelefonon folytatott játék megy a munka rovására - írták.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend