Hirdetés
Schiffer Miklós: A férfi legyen karakteres!

Schiffer Miklós: A férfi legyen karakteres!

Schiffer Miklós stílustanácsadó, divattervező szerint a magyar férfiak tanulófázisban vannak, legalábbis ami az öltözködést illeti. A harmincasok egyértelműen öltözködésorientáltak, azaz hatnak rájuk a trendek. A negyvenesek és az idősebb korosztály tagjai talán kicsit nehezebben nyitnak, de azért ők is hajlandóak változni.

Hirdetés
Hirdetés

Ön hogyan definiálná a metroszexualitás fogalmát?

Nem tartom szerencsésnek, hogy a szexualitás szó megjelenik ebben a kifejezésben, mert magának a fogalomnak semmi köze a szexhez. Valójában csupán egy különleges igényességről van szó, egy újfajta férfimagatartásról. A metroszexuális férfi vállaltan tetszeni akar. Véletlennek tűnő, kitalált finomság jellemzi. Sajnos Magyarországon az, ha egy férfi, mondjuk, manikűrözteti a körmét, ma még kiveri a biztosítékot. Persze azért az utóbbi huszonöt évben sok minden változott. De amíg nálunk az említett férfitípus egyelőre ritkább, addig Nyugat-Európában ők alkotják a tömeget.

Milyenek a külföldi férfiak?

Nem kell feltétlenül hasra esni a külföldtől, de néhány példát azért elleshetünk. New Yorkban mindenféle öltözködési stílust megtalálunk, az extrémtől a bohémig. London hasonlóképpen ezerarcú, hol egy gentleman, hol egy lázadó hippi tűnik fel az utcán.

Schiffer Miklós: A férfi legyen karakteres!

Az olasz férfiak pávák. Főleg Milánóban és Firenzében hihetetlen, hogy micsoda belső érzékük van az öltözködéshez, a kombináláshoz. Nincs feltétlenül sok ruhadarabjuk, de azt a néhányat nagyon jó érzékkel választják ki és variálják egymással. A stockholmiak legendásan jól öltözködnek, Németországban inkább csak északon és délen jellemző ez. Párizs szerintem nem annyira izgalmas, mint amennyire híres. Oroszország viszont érdekes abból a szempontból, hogy ott az üzleti életnek nagyon fontos része a jólöltözöttség. Ha egy orosz magazinban készül egy összeállítás a 100 legmenőbb üzletemberről, biztos, hogy a 100-ból 80 férfi nagyon oda fog figyelni arra, hogy miképpen néz ki azon a fotón, mit visel, mennyire látszik ki a mandzsettagombja és a többi. Ez nálunk még nem jellemző, de ez a vizuális kultúrával is összefügg.

Egyes hivatásoknál különösen fontos az öltözködés.

Bizony! Ismét külföldi példa jut eszembe: ha Nyugat-Európában elmegyek egy orvoshoz, biztos, hogy jól öltözött lesz, ami, valljuk be, nem mellékes, hiszen az orvos-beteg kapcsolatban nagyon fontos a bizalom. Sajnos Magyarországon nem ez a jellemző. A legtöbb egészségügyi dolgozó kifejezetten lestrapáltan néz ki, ami persze, tudom, adódik a munkakörülményeikből is. De tény, hogy egy orvosnak, egy építésznek, egy pénzügyi tanácsadónak, egy bankárnak, egy jogásznak, egy politikusnak különösen oda kellene figyelnie az öltözködésére.

Schiffer Miklós: A férfi legyen karakteres!

De igazándiból mindenkinek! Tom Ford, az ismert divattervező mondta: ha kilépünk az utcára, vegyük úgy, hogy az már nyilvános szereplés. Ma már minden egyes ember egy „márka”, el kell adnunk magunkat, és nem mindegy, milyen az első benyomás.

Mi a különbség a divat és a stílus között?

A divat az, amit megvehetsz, a stílus pedig az, amit felépíthetsz belőle. A stílus a személyiség része. Nemcsak színek, formák, anyagok, hanem sokkal több: viselkedés, gesztusok, metakommunikáció. Az elegancia is több önmagánál. Persze olykor egy-egy ruhadarabra is mondjuk, hogy elegáns, de valójában a ruha nem önmagában elegáns, a ruha csak egy héj, amit a személyiségnek kell megtámasztania, kitöltenie.

Mennyiben pénzkérdés a stílus, az öltözködés?

Pénz nélkül természetesen nem lehet ruházkodni, de nem kizárólag sok pénzből lehet stílusosan öltözködni. Stílusos kombináció lehet például egy kasmírpulóver egy egyszerű farmerrel vagy egy drága farmer egy egyszerű inggel. Persze ha valaki megteheti, hogy sokat költ a ruháira, tegye meg! De ne felejtse el, amit Chanel mondott: az öltözködésnek a gondolatainkhoz van a legtöbb köze. Ha valaki megbecsüli, tiszteli, szereti önmagát, az meglátszik az öltözködésén és a kapcsolatain is. Az, hogy mit viselek, egy gesztus is a másik ember felé, akivel éppen találkozni fogok. Egyébként pedig azt gondolom, hogy a férfiasság ott kezdődik, hogy mennyire tisztelem a nőket.

Milyen a jó ruhadarab?

Először is ne vegyünk meg olyasmit, ami rossz minőségű, nem megfelelő méretű vagy nem áll jól nekünk. A jó ruha nem „mellettünk jön az utcán”, hanem jól illeszkedik a testre. Nem nagy, nem kicsi, kényelmes és praktikus. Sok férfi nem veszi figyelembe a saját alkatát a vásárláskor. Ha a póló feliratának betűi eldeformálódnak a hasunkon, vegyük intő jelnek: ezt ne! Ami a színeket és a mintákat illeti: ne féljünk az egyszerűtől! Gondoljunk arra: mi tetszik a nőknek? A nőknek a fehér ing tetszik, és nem a nagy, barna-zöld kockás ing meg az oroszlánvadász stílus. Egyébként pedig az a fontos, hogy a férfi karakteres legyen, mindegy, hogy alacsony vagy magas, kopasz vagy ősz, mackós vagy vékony. Ez pedig elsősorban a személyiségéből fakad.

Egy férfi alapruhatára

Ősszel-télen, klasszikus stílusban

  • Egy sötétkék öltöny
  • Egy fekete öltöny
  • Egy sötétkék blézer/zakó
  • Egy fehér, egy kék és egy fekete ing
  • Egy fekete és egy barna fűzős cipő
  • Egy magas szárú cipő
  • Egy nagyon sötétkék és egy középkék farmer
  • Egy pulóver
  • Egy sötétszürke gombos mellény
  • Egy fehér és egy színes díszzsebkendő
  • Egy sötétkék és egy fekete nyakkendő
  • Három pár mandzsettagomb
  • Két öv
  • Fekete és sötétkék zoknik
  • Egy sötétkék, térdig érő kabát
  • Egy sötétszürke, térd alá érő kabát
  • Egy steppelt dzseki
  • Egy rövid, cipzáras dzseki
  • Egy téli, vastag anyagból készült sötétkék nadrág
  • Egy téli, vastag anyagból készült sötétszürke nadrág

 

„…a férfiasság ott kezdődik, hogy mennyire tisztelem a nőket.”

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend