Hirdetés

Omega-3, a szíve őre

Az emberi szervezet működéséhez bizonyos zsírsavak elengedhetetlenül szükségesek, ilyen például az omega-3 és az omega-6. Mivel a szervezet nem képes ezeket előállítani, táplálékunkkal kell bevinnünk a szükséges mennyiséget.

Hirdetés
Hirdetés

 

A világnak vannak olyan országai, ahol lényegesen ritkább a szívinfarktus, mint hazánkban. Magyarázhatjuk ezt a kevesebb stresszel, a kiegyensúlyozottabb életmóddal, a rendszeres mozgással, de statisztikák rámutatnak arra, hogy a táplálkozásnak is hatalmas szerepe van a szívvédelemben. Azok a népcsoportok, amelyek sok állati terméket (tengeri halakat, kagylókat), illetve lényegesen több omega-3 zsírsavat fogyasztanak, kevesebb szívbetegséggel küzdenek.

Omega-3, a szíve őre

 

Infarktus előtt (és után)

Az omega-3 zsírsavaknak tehát a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében is óriási szerepük van, de az infarktuson átesett betegek életkilátásait is javítják. Csökkentik az újabb infarktus bekövetkeztének valószínűségét, illetve a gyakran életveszélyes ritmuszavarok kialakulását. Csökkentik az érelmeszesedés folyamatát, hiszen gátolják az érkárosító hatású triglicerid (az egyik legfontosabb vérzsírféleség a koleszterin mellett) szervezeten belüli szintézisét.

Akár betegekről, akár egészséges emberekről beszélünk, a vérzsírszint normalizálása mindenképpen fontos feladat, ezért a koleszterinszint csökkentése mellett, a trigliceridszint megfelelő értéken való tartására is érdemes törekedni. Ennek első lépése az alacsony zsírtartalmú diéta, a rendszeres testmozgás, és ha szükséges, gyógyszerek szedése (sztatin, ezetimib, fibrátok). Az omega-3 zsírsavak hatásos trigliceridszint-csökkentők, kórosan emelkedett vérzsírértékek esetén a javasolt dózis napi 2 g vagy a fölött. Fontos, hogy olyan terméket válasszunk a patikában, amely megfelelő gyártástechnológiával készült, így nem bomlik el még azelőtt, hogy hatását kifejthetné. Lényeges a tiszta forma és a kívánatos koncentráció.

 

Táplálkozási tippek a szív egészségéért!

Egyen teljes kiőrlésű gabonát! Csökkentse a sófogyasztást! Válassza a zsírszegény húst, tejterméket! Hetente kétszer egyen halat! Kerülje a késztermékeket, ezekben rengeteg a hozzáadott cukor! Fogyasszon sok gyümölcsöt, magot, bogyót! Minden étkezéskor legyen a tányérján zöldség vagy gyümölcs! Igyon naponta 2 liter vizet!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend