Hirdetés
Ne így edd a répát! - 6 meglepő étkezési szabály

Ne így edd a répát! - 6 meglepő étkezési szabály

Már százszor hallottuk, hogy együnk sok zöldséget, gyümölcsöt. De mi van, ha ezt tesszük, és még mindig hiányzik valami?

Hirdetés
Hirdetés

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki ételeidből fitotápanyagokra van szükséged – növényi anyagokra, amik leküzdik a rákot, csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet. Íme 6 meglepő étkezési szabály, hogy hozzájuk juss!

1. Keresd a sötét színeket! Összpontosíts a kék gyümölcsökre, mint az áfonya, a feketékre, mint a szeder, a pirosakra, mint a málna és a lilákra, mint  szilva vagy a szőlő. Sok bennük az antocianin, ami jobb, mint bármely más növényi anyag.

Ne így edd a répát! - 6 meglepő étkezési szabály

2. Ne hámozd a répát! Állítólag legalább annyi tápanyag van a bőrében, mint az egész hámozott répában. Mosd meg, és élvezd!

3. Egyél keserűt is! Aki nem eszik keserű ételeket, az sok jóból kimarad. A gyermekláncfű például kétszer annyi kálciumot és nyolcszor több antioxidánst tartalmaz, mint a spenót. Persze nem kell rögtön ilyen extrém módon kezdeni életed keserítését! Eleinte keverj a salátába némi vörös cikóriát.

4. Tépd össze a salátát! Könnyű elfelejteni, hogy a növények még élnek, amikor leszedik őket. Ha tépkedjük, akkor a saláta azt hiszi, hogy egy vadállat eszi, így négyszer annyi antioxidánst termel, hogy megvédje magát.

5. Állíts fel sorrendet! Vannak ételek, amikből gyorsabban távoznak a tápanyagok. A brokkolit, a cseresznyét, és a leveles kelt 1-2 napon belül fogyaszd el, míg a hagymával, krumplival, almával várhatsz tovább is.

6. Hagyd pihenni a fokhagymát! Ne dobj egész gerezd fokhagymákat az forró ételbe. Előbb szépen vágd apróra, és 10 percig, hagyd így pihenni, mert olyan enzimet kezd el termelni, ami csökkenti a rák és a szívbaj kockázatát.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend