Hirdetés
Mindig adjunk reggelit gyerekeinknek! És magunknak is!

Mindig adjunk reggelit gyerekeinknek! És magunknak is!

Nem rendelkezünk ugyan a teljes lakosság étkezési szokásait tartalmazó hivatalos statisztikával, de szinte biztos, hogy tíz emberből legalább öt nem eszik reggel. Holott egy jó reggeli az egész napunkat meghatározza.

Hirdetés
Hirdetés

Hogy miért nem reggelizünk? Az okok mögött szokásosan felsoroljuk a rohanó életet, mert tény, hogy reggel sajnáljuk az időt az evésre. A nagyobb baj az, hogy a gyermekeink is elfelejtenek reggelizni. Az utóbbi évek hazai felmérései (Medián, Szonda Ipsos, Nagyra Növök Mozgalom) azt mutatják, hogy a szülők jelentős része azért nem tartja fontosnak a reggelit, mert a gyerek olyankor nem éhes.

Elindulunk tehát éhesen, de azért tudjuk, hogy amíg a munkahelyünkig érünk, legalább egy pékségnél elcsábulunk, és elfogyasztunk egy illatos péksüteményt, a gyerek meg az iskolai büfében vehet egy kakaós csigát, ha nagyon éhes. Azok, akik rendszeresen nem reggeliznek, általában nem panaszkodnak éhségérzetre. Dusa Fanny, a Mementis Egészségcentrum dietetikusa elmondta, hogy az éhezést ugyan meg lehet szokni, viszont a következményeket megúszni nem lehet: a fejfájás, ingerlékenység, fáradtság okai mögött gyakran az elfelejtett reggelit kell keresni.

Mindig adjunk reggelit gyerekeinknek! És magunknak is!

A reggeli étkezés ennél jóval nagyobb figyelmet érdemel, nem véletlen, hogy közismert mondás őrzi a királyi reggelik fontosságát. A jól kiválasztott táplálék biztosítja a délelőtti fizikai és szellemi tevékenységekhez szükséges energiát, fokozza a teljesítményt, javítja a memória képességeket. Mindannyian tudjuk, korgó gyomorral nehéz a feladatainkra koncentrálni. Az elmaradt reggeli étkezést valamikor a nap folyamán igyekszik pótolni az ember. Leginkább a vacsorából lesz terülj - terülj asztalkám, amikor pedig a szervezet már nem igényel sok energiát. A táplálkozási szakértők rendszerint kiemelik, hogy szoros összefüggés mutatkozik a kamaszkorúak és a felnőttek kihagyott reggelije, valamint a később kialakuló elhízás, a nagy testtömegindex között. Nem olyan nehéz a mindennapi életünkbe beépíteni a reggelizést, elég tíz perccel korábban ébredni. A szervezet meghálálja az odafigyelést. Dusa Fanny szerint a reggelizést ugyanúgy tanulni kell, mint bármi mást, ami az életünkben szokássá válik. Még az a szerencse, hogy a reggelizéshez semmi másra nincs szükségünk, mint egy kis időre és odafigyelésre, mert természetesen nem mindegy, hogy mit eszünk.

 

Mit reggelizzünk?

  • Tej vagy savanyított tejtermék. Natur joghurtba tegyünk gyümölcsöt (málna, eper, ribizli)
  • Gyümölcstea, elengedhetetlen kávé a felnőtteknek
  • Ha van időnk, csavarjuk ki egy citrom és egy narancs levét
  • Teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru
  • Fehérjét tartalmazó szendvics
  • A szendvicshez az idénynek megfelelő zöldséget. Májusban érő zöldségek: retek, saláta, újhagyma
  • Gyümölcs minden mennyiségben (banánt és szőlőt módjával fogyasszunk)
  • Gyerekek, de a felnőttek is szívesen fogyasztanak müzlit. Vigyázzunk, a legtöbb müzli túl sok cukrot, és adalékanyagot tartalmaz! Viszont könnyen készíthetünk „házi müzlit” zabpehelyből, szárított gyümölcsből, magvakból, kókuszreszelékből.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend