Hirdetés
Mekkora a stressz-szinted? Teszteld magad!

Mekkora a stressz-szinted? Teszteld magad!

Mennyire veszélyeztetnek a rohanó élettel járó stresszfaktorok? Válaszolj a stressz-tesztben feltett kérdésekre és számold össze, hányszor feleltél igennel!

2014.01.06
Hirdetés
Hirdetés

Stressz-teszt kérdések:

  1. Jelentkezett nálad mostanában légzési nehézség vagy szorító mellkasi érzés?
  2. Tapasztalsz időnként gyomorégést, émelygést, hányingert?
  3. Előfordul, hogy halálfélelmed támad?
  4. Megesik, hogy pulzusod a magasba szökik?
  5. Észleltél zavarokat táplálkozásodban - mostanában étvágytalan vagy, vagy épp ellenkezőleg, a megszokottnál többet eszel, nassolsz?
  6. Reggelente erőtlennek érzed magad a felkeléshez, és átfut agyadon a gondolat: legjobb lenne az egész napot az ágyban tölteni?
  7. Rád tör néha ok nélkül a félelem, a bűntudat?
  8. Megesik, hogy nehezen tudsz elaludni, olykor felriadsz éjjelente?
  9. Nehezen hozol döntéseket - akár jelentéktelennek tűnő ügyekben is?
  10. Észrevetted az utóbbi időben, hogy kevésbé kívánod a szexet?
  11. Szoktad magad indokolatlanul kimerültnek, levertnek érezni?
  12. Gyakran összeszorítod állkapcsod, vagy idegesen rágógumizol?
  13. Szoktál dobolni ujjaiddal az asztalon, ülő vagy fekvő helyzetben ritmust verni a lábaddal
  14. Képtelennek érzed magad a lazításra, meditációra?
  15. Megesik veled mostanában, hogy ok nélkül sírva fakadsz?

Stressz-teszt pontozás, értékelés:

Ha hat vagy több kérdésre adtál igenlő választ, időnként téged is fenyeget a túlzott feszültség. Próbálj ki néhányat stresszűző tippjeink közül, hogy csökkentsd a kellemetlen következmények kialakulásának kockázatát, és hogy megkíméld magadat a túlterheltségből adódó plusz kilóktól.

Mekkora a stressz-szinted? Teszteld magad!

Ha tíznél több állítást éreztél igaznak, vagy a stresszhelyzet hosszabb ideig, tartósan fenn áll, érdemes lenne minél előbb szakember segítségét kérned, aki megtanít relaxálni, lazítani.

3 Stresszűző tipp:

1. Koffeinstop!

A fent említett pótcselekvések mellett sokan várnak gyors segítséget a kávétól. Bár a koffeinbomba időlegesen elnyomja fáradtságérzetedet, nem pótolja az alvást, sőt! Koffeintartalmánál fogva nagyobb munkára ösztönzi a szívet, s kimerülten szervezeted is csak nagyobb ráfordítás árán képes megfelelően működni. Tedd félre a feketét, helyette tölts magadnak zöld teát, vagy ginzengből, citromfűből, borsmentából, kamillából készült főzetet!

2. Segítő színek

Vannak, akik úgy vélik, stressz ellen kitűnő orvosság a szervezetben endorfint, azaz boldogsághormont felszabadító csokoládé. Meglátásuk valóban igaz, de édességek helyett számos gyümölccsel (alma, mandarin, narancs stb.) és zöldséggel (articsóka, cékla, kukorica, lencse, sárgarépa, burgonya) is elérhető ugyanez.

A színek kedvező hatását nemcsak a táplálkozásod során, hanem környezeted alakításánál is érdemes figyelembe venni: a piros a szenvedély, a lángolás színe, feszült hangulatban ezért jobb, ha elkerülöd. Ha szeretnél lassítani a tempón, ne viselj piros színű ruhákat, kiegészítőket, helyettük válassz visszafogottabb, barátságos árnyalatokat!

3. Higgy magadban!

Számos módszert fejlesztettek ki azzal a céllal, hogy befelé figyelhess, és elsimíthasd lelkedben a %u201Egyűrődéseket%u201D. Lazítani akkor is lehet, ha nem rendelkezel ilyen irányú előképzettséggel: válassz egy nyugodt helyiséget, gyújts gyertyát, szóljon halk zene. Csukd be a szemed, lazítsd el izmaid, és képzeld el, hogy problémáid megoldódtak.

A belső feszültségek forrása sokszor az magaddal való elégedetlenség - a relaxáció ilyen esetben is segíthet: ellazult állapotban gyűjts erőt a sportoláshoz vagy ahhoz, hogy leszokj a nassolásról, majd jelenítsd meg magad néhány kilóval könnyebben. Ha kitartóan teszed mindezt, elszállnak a borús gondolatok, optimistábban és nagyobb lendülettel veszed majd az akadályokat!

Forrás: elixironline.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend