Hirdetés
Lábszag - Minden második ember szenved tőle

Lábszag - Minden második ember szenved tőle

Minden második megkérdezettnek gondot okoz a saját, vagy valamelyik közeli hozzátartozójának lábszaga. – derül ki a Mediped kutatásából. A kellemetlenség megszűntetésére számtalan praktika áll rendelkezésre, azonban csak minden harmadik ember tudja, hogy a lábszag okát nem csak a lábon kell keresni!

2013.12.05
Hirdetés
Hirdetés

Minden második ember szenved a saját vagy hozzátartozója lábszagától

Több, mint ezer – a magyar lakosság egészét képviselő – ember online megkérdezésével zajlott az ország első nagy, lábszag kutatása a MediPed megbízásából. Az adatok szerint a nőknek szinte egyáltalán nincsen lábszaga, ugyanis százból csupán nyolcan érzik úgy, hogy ez problémát okoz nekik, bár a kutatók véleménye szerint ez a téma igen kényes, így sokan még egy online kérdőíven sem vallják be a valóságot.

Lábszag - Minden második ember szenved tőle

A férfiak közül minden ötödik válaszolt igennel ugyanerre a kérdésre. De a hölgyeknek így sem könnyű az élete, hiszen több, mint harmaduknak van olyan a családjában, aki lábszaggal küzd. Összességében minden második megkérdezett gondolja úgy, hogy valamelyik hozzátartozójának, vagy saját magának, vagy a családban több embernek is őt magát is beleértve, valakinek gondot okoz a lábszag.

Rossz helyzetben a vidékiek

Ha a kérdést a válaszadók életkorának figyelembe vételével vizsgáljuk, akkor azt kell mondanunk, hogy minden korosztályban ugyanannyian szenvednek a kellemetlen, láb okozta illatoktól, ez az emberek 13-15 százalékára jellemző. Földrajzi szempontból a nagyvárosiak tűnnek a legszerencsésebbnek, hiszen az ott lakók fele kevésbé érintett bevallásuk szerint, ugyanakkor a községben vagy faluban élők közül csak minden harmadik van ilyen könnyű helyzetben. Szintén nehezebb az általános iskolai végzettségűeknek, mert közülük minden negyedik szenved saját lábszagától és tízből heten vannak, akik saját vagy valamelyik családtagjuk problémájával együtt élik a napjaikat (ugyanezek a számok a felsőfokú végzettséggel rendelkezők esetében 12 és 51 százalék).

Divatos lábszagbombák – le a gumicsizmával!

A megkérdezettek nagy része szerint azonban a divat tehető felelőssé azért, hogy megrázó élmény lehet kinyitni a cipős szekrényt. Legalábbis erre következtethetünk abból, hogy tízből heten nevezték meg a gumicsizmát a legfőbb bűzforrásként (bár igaz, hogy a férfiak nagy része nem a trendek, hanem a munkájuk okán választja ezt a lábbelit hétköznapi viseletként). Ebben a kérdésben azonban markáns különbséget láthatunk a nemek között! A férfiak ugyanis a lábszagért leginkább a műbőr cipőket okolják és csak a második helyre tették az egy darabból öntött csizmát. A hölgyek sokkal elnézőbbek a bőrutánzattal, hiszen szerintük a második legrosszabb a tornacipő, zokni nélkül viselve.

Érdekes az is, hogy a bakancsot a hölgyek hatvan-, míg az urak negyven százaléka jelölte meg bűzforrásként. Abban azonban egyetértenek, hogy a lábszag kialakulása erősen összefügg a viselt lábbelivel.

Megoldás – fertőtlenítsd a cipőd!

Az utolsó kérdésben a kutatás azt vizsgálta, hogy mi okozhatja a kellemetlen cipőszagot. A válaszok érdekes eredményt hoztak. Abban ugyanis szinte minden válaszadó (tízből nyolc egyetértett), hogy a lábbeli kellemetlen szagáért a lábról bekerülő gombák és baktériumok mellékterméke felel, ugyanakkor csak alig több, mint harmaduk gondolta tovább a folyamatot és jutott el odáig, hogy ugyanezért a cipőfertőtlenítés hiánya is felelős! Pedig ha logikusan belegondolunk magunk is beláthatjuk, hogy a ruházati termékek közül talán a cipő az, amit szinte soha nem mosunk ki, míg például egy póló automatikusan a mosógépben landol, ha csak egyszer is beleizzadunk. A lábszag kialakulásáért a cipőben jelen lévő mikroorganizmusok a felelősek, jelenlétükre utal a kellemetlen szag.  A lábizzadás következtében a cipőben kialakul egy fajta mikroklíma, amely nedves, meleg, sötét hely, így mint egy inkubátor, kedvező feltételeket teremt a mikroorganizmusok számára.

Fertőtlenítsük cipőnket akár háziprktikák bevetésével, vagy a boltokban megvásárolható termékekkel.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend