Hirdetés
Ki mennyi koffeint fogyaszthat?

Ki mennyi koffeint fogyaszthat?

Naponta ötnél több presszókávé elfogyasztásával rontjuk az egészségi állapotunkat – állapította meg az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA). Aki túlzásba viszi a koffeinfogyasztást, szívproblémákat, álmatlanságot tapasztalhat, és ami még rosszabb, pánikrohamokat is átélhet.

Hirdetés
Hirdetés

Ez mindjárt más megvilágításba helyezi azt a hírt, amely a kávéfogyasztás és az erekció előnyös kapcsolatáról számolt be, bár ott is igyekeztünk felhívni a figyelmet arra, hogy egy bizonyos mennyiség fölött kávé sem segít jobban a merevedési zavarral küszködőkön.

Ki mennyi koffeint fogyaszthat?

Az EFSA szerint az egészséges felnőtteknél napi 400 milligramm koffein elfogyasztása még nem okoz gondot. Ezt azonban nehéz betartani, ha a nap folyamán több olyan dolgot is fogyasztunk, amiről esetleg nem is tudjuk, hogy koffeint tartalmaz. A kávénál ez egyértelmű, ahogy az energiaitaloknál is, de ezeken kívül még a csoki, a tea és a kóla által bevitt mennyiségre is figyelni kell.

  • Nagyon idősek (75 év és fölötte): 22-417mg
  • Idősek (65-75 év): 23-362mg
  • Felnőttek (18-65 év): 37-319mg
  • Fiatalok (10-18 év): 0,4-1,4 mg/kg testsúly
  • Gyermekek (3-10 év): 0,2-2 mg/kg testsúly
  • Csecsemők (12-36 hónap): 0-2,1 mg/kg testsúly

A terhes nők ennél is kevesebbet fogyaszthatnak, 200 milligrammot, ha meg akarják őrizni a saját és a magzatuk egészségét. Mint az az EFSA fenti adataiból (pdf) is kiderül, a kisgyermekeket sem szabad kávéval tömni.

AZ EFSA egyébként nemrég az energiaitalokat is megvizsgálta. A szervezet ott arra jutott, hogy ott sem maga az energiaital, hanem a túlzásba vitt koffein okozhat gondokat.

Forrás: index.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend