Hirdetés
Hol vannak már azok a régi családi tévézések?

Hol vannak már azok a régi családi tévézések?

Kevesebbet és kevesebbszer nézünk együtt tévét. "Egyre inkább érvényesül az egyéniségünk a tévéműsor megválasztása terén is" - állítja Jakob Bjur a svéd Göteborgi Egyetemen leadott disszertációjában.

Hirdetés
Hirdetés

A múltban a tévénézés társas cselekvés volt, ami összehozta az embereket. Az egész család ugyanazt a műsort nézte ugyanazon a készüléken. Mikor másnap bementek a munkahelyükre, majdnem teljesen biztosra vehették, hogy a munkatársaik is pont ugyanazt látták.

Hol vannak már azok a régi családi tévézések?

Mára teljesen megváltozott a helyzet. Ami valaha egységbe kovácsolt minket, mára az elszigetelés eszközévé lett. A legtöbb családban több készülék is található, külön szobában néznek eltérő műsorokat, már ha tévéznek egyáltalán. Sőt, a csatornaválaszték olyan hatalmas méreteket öltött és olyan változatos, hogy egész kevés olyan műsor akad, ami másnap téma lehet a munkahelyi büfében. 1999-ben a közös tévézés 45 %-ot tett ki, ami 2008-ig 37 %-ra esett vissza. "Egyre inkább előtérbe kerül az egyéniségünk, a tévéműsorok megválasztása terén is. Meggyőződésem, hogy ez a trend a jövőben is folytatódik. A tévéműsor már nem kovácsol bennünket eggyé, nem számít egyesítő erőnek" - mondta Jakob Bjur.

Maradtak azonban még olyan programok, melyek valóban nagy nézőközönséget vonzanak, pl. zenei versenyek és futballmérkőzések. A televíziózás szerkezete azonban már nagyon eltér attól, amilyen egy évtizeddel ezelőtt volt. Több adó van, több csatorna, több féle módon elérhetők és erős köztük a versenyhelyzet. A nézőkért folyó harc arra késztette a tévétársaságokat, hogy megtalálják a maga csatornájukat, mint hogy olyan műsorokat keressenek, melyek nagy nézősereget vonzanak. A TV 4 például egy csatornával indult, ma azonban már 30 csatornán sugároznak az északi országokban.

"Az emberek még mindig fecsegnek. De már inkább az interneten, speciális csoportokban" - mondta Bjur. A széttöredezett nézőközönség azonban gazdaságilag igen előnyös: nem kell semennyit sem költeni a célcsoportok eléréséért. Könnyű megtalálni a kisgyerekes szülőket, az építkezés, vagy éppen a divat iránt érdeklődőket.

Forrás: Medipress

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend