Hirdetés
Fitten a munkahelyen

Fitten a munkahelyen

Időnk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, a feszített munkatempó mellett nem jut időnk az egészségünkre gondolni, pedig ha kicsit odafigyelnénk táplálkozásunkra, vagy tartanánk néhány perc szünetet munka közben, hogy kikapcsolódhassunk, kellemetlen egészségügyi problémáktól kímélhetnénk meg magunkat.

Hirdetés
Hirdetés

Rendszertelen táplálkozás

A kötött munkaidő, a határidős feladatok, a stressz miatt sokan még a rövid ebédszünetet sem használják étkezésre, inkább nyolctól ötig kávéval próbálják teljesítményüket fokozni. A rendszertelen, egészségtelen táplálkozás káros a szervezetünkre és elősegítheti bizonyos betegségek kialakulását, mint pl. magas vérnyomás, cukorbetegség, gyomorfekély, fejfájás, álmatlanság, stb. Nagyon fontos, hogy gyakran és nyugodt körülmények között táplálkozzunk. A cukor- és sószegény étrendet részesítsük előnyben.

Az egészséges táplálkozás egyik alappillére a rostokban gazdag étrend, amely ellenállóvá teszi a szervezetet a betegségekkel szemben. A rostok növényi eredetű táplálékok, elsősorban gyümölcs- és gabonafélékben, zöldségekben és hüvelyes növényekben találhatók. Rostokban gazdag táplálkozással olyan súlyos betegségek előzhetőek meg, mint a szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség, a vastagbél megbetegedései.

Mozgás

Egyre többen végzünk irodai ülő munkát, munkahelyünkre tömegközlekedési eszközökkel, autóval jutunk el, így a fizikai mozgás életünkből szinte teljesen kiiktatódott. Pedig a mozgás mind a testre, mind a szellemre jótékony hatással van. A rövid séták azonban nem elegendőek, szükségünk van olyan sporttevékenységre, mely az állóképességünket, fizikai teljesítőképességünket növeli. Az ilyen gyakorlatokat két nagy csoportba oszthatjuk. A dinamikus sportok, melyek által az izomcsoportok nagy részét átmozgathatjuk, pl. úszás, futás és a kisebb intenzitással végzett gyakorlatok, melyek az izom erősödését, az ízületek rugalmasságát segítik elő. Bármilyen mozgást végzünk: fontos, hogy az életkorunknak, testfelépítésünknek megfelelő gyakorlatokat válasszunk. A tespedő életmód is, de a nem megfelelően végzett gyakorlatok is okozhatnak egészségügyi problémákat, pl. húzódások, fáradékonyság stb. Lényeges, hogy rendszeresen nagyobb kihagyások nélkül sportoljunk, csak folyamatos testedzéssel érhetjük el a kívánt eredményt. Ha van rá módunk, akkor munkahelyünkön is végezhetünk pár perces testmozgást. Már néhány gyakorlat is felfrissíti a vérkeringést, javítja a koncentrálóképességet.

Stressz

A stresszt a szervezetünkben felgyülemlett feszültségek, érzelmi labilitások, a nem megfelelő étrend stb. váltja ki. A stresszt némileg oldhatjuk, ha nyitott ablak mellett légzőgyakorlatokat végzünk.

A helyes légzés alapvető a test és a szellem egészségének megőrzéséhez.

Zárt, levegőtlen irodában légzésünk is megváltozik. A helytelen légzéstől a vér nem kap elég oxigént, a szövetekben tápanyaghiány keletkezik, amely stresszt, fáradtságot, nyugtalanságot okozhat.

Barátságos környezet

Általában nincs arra módunk, lehetőségünk, hogy munkahelyünket, irodánkat saját ízlésünknek megfelelően rendezzük be. Néhány otthonról hozott személyes tárggyal azonban barátságosabbá, meghittebbé tehetjük munkahelyi környezetünket.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend