Hirdetés
Ezt teszi veled félóra mozgás!

Ezt teszi veled félóra mozgás!

A rendszeres testedzést választók számára nem meglepő, hogy a reggeli mozgás egész napos jó hangulatot biztosít. Egy friss kutatás szerint azonban ennél hosszabb távú pozitív hatása is van: megelőzheti a depresszió kialakulását. A szakértők 30 felmérés 26 év alatt gyűjtött adatait elemezték újra, s rámutattak: aki fiatalon sportol, később kisebb eséllyel érinti a hangulatzavar.

2013.11.15
Hirdetés
Hirdetés

A 30-ból összesen 25 kutatás állapított meg összefüggést a mozgás és a depresszió kialakulása között. George Mammen, a Torontói Egyetem munkatársa, aki szerzőként működött közre a tanulmány elkészítésében, így nyilatkozott: „Magam is aktív életet élek, ezért nem lepődtem meg az eredményen. A kapocs erőssége azonban megdöbbentett.”

Ezt teszi veled félóra mozgás!

Az American Journal of Preventive Medicine című szakfolyóiratban megjelent értekezés napi 20-30 percnyi gyenge intenzitású edzést javasol, például sétát vagy kertészkedést. „Aki eddig nem mozgott, annak is el kellene kezdeni. Általában a súlyunk és a kinézetünk kapcsán gondolunk a mozgásra, holott a mentális egészségünk megőrzésében is kiemelkedő szerepe van” – fejtegette Mammen az NBC News-nak.

Becslések szerint az idősek ötödét érintik a depresszív tünetek, és a nők hajlamosabbak rá, mint a férfiak. A British Medical Journal szerint a depressziósoknál nagyobb a demencia, a Parkinson-kór, a krónikus fájdalom, a mozgáskorlátozottság és a stroke kialakulásának kockázata.

A szakértők úgy vélik, hogy a 65 éven felüliek körében magasabb az öngyilkossági kísérletek aránya, s az érintettek többsége depresszióban szenved. Régóta köztudott, hogy a testmozgás hozzájárul a depresszió eredményes kezeléséhez, ám ez az első tudományos munka, melynek alapján a betegség kialakulását is megelőzheti.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend