Hirdetés
Ezektől az ételektől jó kedved kerekedik

Ezektől az ételektől jó kedved kerekedik

Nem csak a csokoládé, hanem a búzacsíra, a zabpehely, a banán, sőt bizonyos húsok fogyasztása is hozzájárulhat a jó hangulathoz. Veresné dr. Bálint Márta dietetikus, a Semmelweis Egyetem Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének docense szerint a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként ezeket is érdemes beépíteni az étrendbe, különösen azoknak, akinek hosszú időn át rossz a hangulata.

Hirdetés
Hirdetés

Bizonyos ételek egyértelműen befolyásolják hangulatunkat, a bennük lévő aminosavakból ugyanis az emésztés során agyi, idegi ingerületátvivő anyagok keletkeznek. Ilyen aminosav például a húsokban, tejben, tojásban és szójában található triptofán, amiből az egészséges alváshoz, a depresszió megelőzéséhez nélkülözhetetlen szerotonin képződik. Ahhoz azonban, hogy ez az átalakulás zavartalanul megtörténjen, cink tartalmú élelmiszereket, például bárány- vagy marhahúst, rákot, osztrigát, illetve hüvelyeseket vagy olajos magvakat is kell fogyasztani – mondja a szakember.

Ezektől az ételektől jó kedved kerekedik

A szerotonin szint emelkedését segíti még a cukor, illetve a keményítőben gazdag élelmiszerek, például a tészta, a barnarizs, a burgonya és a kenyér, de termelődésében fontos szerepe van a B6-vitaminnak is, amit a búzacsíra, a zabpehely, a máj, a banán, a halak és a teljes kiőrlésű gabonafélék tartalmaznak legnagyobb mennyiségben. A minimum ötven százalékos kakaótartalmú, főként keserű csokoládék emellett, a bennük lévő fenil-etilamin miatt szintén hozzásegíthetnek a jó hangulathoz. Gyakori fogyasztását azonban cukortartalmuknak köszönhetően fogkárosító, és energiatartalmuk miatt elhízáshoz hozzájáruló hatásuk miatt nem javasolja a dietetikus, de főétkezések után egy-egy kockával ez is megengedett.

Olvasson még többet az ételek hatásáról a Semmelweis Médiasarkon.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend