Hirdetés
Ez vár rád, ha nem kezdesz el időben sportolni!

Ez vár rád, ha nem kezdesz el időben sportolni!

A rendszeres sportolásnak számtalan pozitív hatása ismert: önbizalmat ad, levezeti a felesleges energiákat, fejleszti az erőnlétet, állóképességet, és az egészség megőrzésében is segít. Ám azt csak kevesen tudják, milyen súlyos, sőt, akár végzetes következményei lehetnek a mozgásszegény életmódnak, de az örök igazság erre is érvényes – elkezdeni sohasem késő!

Hirdetés
Hirdetés

Szakértők szoros összefüggést véltek felfedezni a passzivitás és a rossz egészségügyi állapot között. Az elhízás ma már önálló betegségnek számít, mely hazánk lakosainak több mint felét érinti, és ha nem hormonzavarhoz, vagy genetikai okokhoz köthető, hátterében a fizikai tétlenség áll. Ha nem mozogsz rendszeresen, az a súlygyarapodáson kívül olyan komoly problémákhoz vezethet, mint szív- és érrendszeri betegségek, anyagcserezavarok, gyomor- és bélbetegségek, mozgásszervi és gerincbántalmak, csontritkulás, reuma, légzőszervi panaszok, tüdőembólia, vérrögök képződése, vagy akár a váratlanul lecsapó stroke.

Ez vár rád, ha nem kezdesz el időben sportolni!

A cukorbetegség egyike a leggyakoribb következményeknek, hiszen minél kevesebbet mozog valaki, annál kevesebb vércukrot használ fel a szervezete, ráadásul a vér zsírtartalma is megugrik, ami a korai érelmeszesedés egyik melegágya. Sokan azzal a ténnyel sincsenek tisztában, hogy a mozgás hiánya nem csupán testi, de lelki bajok okozója is lehet, amelyek egészen a mély depresszióig fajulhatnak.

A sok ülés, már a fiataloknak sem tesz jót!

Azok vannak a leginkább veszélyben, akik a rendszeres sport mellőzése mellett folyamatos ülőmunkát végeznek. Az ízületek roncsolódása, lábfájás, visszér, keringési megbetegedések, aranyér és vastagbélrák mind-mind fenyegetik korunk dolgozó embereit, és a monitor vagy a tv előtt görnyedő fiatal és idősebb generációkat egyaránt. A sok ülés következtében a térdinak is megrövidülnek, amin már csak orvosi beavatkozás segíthet.

Tényleg olyan sok lenne, az a heti 1,5 óra mozgás?

Ha magadra ismertél, még nem késő, hogy változtass a hozzáállásodon, életmódodon. „Már azzal sokat tehetsz az egészségedért, ha heti 3-szor fél órát töltesz intenzív mozgással”- árulta el Csuka Joli, a Power Plate szakmai vezetője, majd azt is hozzátette, hogy ha ülőmunkát végzel és napi 8-12 órákat ülsz egy helyben, akkor minden órában tarts legalább 10 perces pihenőt. „Állj fel, mozgasd meg magad! Nem kell egyből félmaratont futnod az ebédszünetben, már azzal is sokat segíthetsz, ha csak jársz egyet telefonálás közben az előtérben, vagy ha néhány egyszerű gyakorlatsorral életet lehelsz elgémberedett végtagjaidba. Ha otthon is sokat ülsz, heti 3-szor polcold fel a lábaid fél órára, hogy fokozd a vérkeringést, és elkerüld a nők körében nem épp nagy népszerűségnek örvendő narancsbőr kialakulását.”

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend