Hirdetés
Egészséged számokban – Élj velük!

Egészséged számokban – Élj velük!

Egy kis eligazítás az egészség birodalmában kifejezetten uraknak. Ezek a számok elárulják, hogy mennyire van jó karban a férfiember.

Hirdetés
Hirdetés

Rostbevitel – 14

Minden 10 gramm rost, amit naponta megeszünk, 10 százalékkal csökkenti az esélyét annak, hogy betegségben halunk meg az elkövetkezendő 13 évben. Ezért egyél rostban gazdag ételeket, úgy mint fehérbabot, lencsét, articsókát. Törekedj arra, hogy minden 1000 kalóriára, amit megeszel, jusson 14 gramm rost.

Alvásidő – 7

Ha kevesebbet alszol, mint 7 óra, akkor tulajdonképpen kedvesen meginvitálod a betegséget életedbe. A kutatások a kevés alvást összeköttetésbe hozzák az elhízással és a szívproblémákkal.

Egészséged számokban – Élj velük!

Ha nem aludtál jól előző éjjel, akkor 15 perccel később térj ma nyugovóra. Ha jól aludtál, de kissé fáradt vagy reggel, akkor 15 perccel korábban bújj ágyba. Így tapasztald ki, neked mennyi az ideális alvásidő.

Lépések – 10 000

Egy kísérlet igazolta, hogy azok az emberek, akik naponta legalább 10 000 lépést megtettek, 69 százalékkal csökkentették a kardiovaszkuláris betegségek kockázatát. Vásárolj egy lépésmérőt, vagy tölts le egy ingyenes appot a telefonodra, hogy legyen, ami motivál.

Glükóz tolerancia – 100

A terheléses cukorvizsgálaton született értéknek 60 és 100 mg/dl között kell lennie. Kardiomozgásokkal feljebb tudod tornászni a szinted, mert nem mindig jó toleránsnak lenni.

Hemoglobin A1c – 5.7

Ez az érték azt mutatja meg, hogy mennyire "édesmázosak" a vérsejtjeid. Ha a tiéd nincs 5.7 alatt, akkor kezdj el thai-chizni, mert bizonyítottan heti 3 edzés 12 hét alatt jelentősen képes lecsökkenteni a hemoglobin A1c szintedet.

Rossz koleszterin – 130

Vond ki a jó koleszterint az összes koleszterin értékéből, és megkapod, hogy mennyi érelzáródást okozó gonosz zsír tartózkodik a véredben. Hogy 130 alatti eredményt érj el, egyél úgy, mint a norvégok. A gabonafélék, a bogyók és a hal csökkentik a rossz koleszterin szintjét.

Vérnyomás <120/80

Se a túl magas, se a túl alacsony nem jó belőle, de jegyezd meg, ha 120/80 fölé megy, akkor irány az orvos, hogy kitaláljatok valamit, amitől lejjebb megy.

Pulzus – 60

Ha ennél alacsonyabb, akkor a szíved elektromos vezetésével van gond. Ha gyorsabban ver, akkor az fertőzésre vagy kiszáradásra utalhat. A normál pulzusnak 60 és 100 között kell lennie percenként.

Lélegzet – 18

Néha oké, ha gyorsabban lélegzünk, például a konditeremben vagy az ágyban. De különben a gyors levegővétel asztmát vagy légúti fertőzést jelezhet. Számold meg, hogy egy perc alatt hányszor veszel levegőt, és ha a szám 10 és 18 között van, akkor nincs miért aggódnod.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend