Hirdetés
Edzés koffeinnel

Edzés koffeinnel

Sokan nem is gondolnak arra, hogy sportoláshoz üdítő vagy ásványvíz helyett inkább kávét vigyenek magukkal. Egy tanulmány szerint azonban a testedzés előtt két csésze kávénak megfelelő mennyiségű koffein elfogyasztása akár 50%-al is csökkentheti a sportolás után jelentkező izomfájdalmat.

Hirdetés
Hirdetés

A kutatók szerint a koffeines fájdalomcsillapítás hatékonyabb, mint amit gyógyszerekkel lehet elérni. Patrick O Connor, a Georgia-i Egyetem kineziológiai részlegének munkatársa úgy véli, hogy különösen azoknál a nőknél hatásos, akik általában kevés kávét isznak. A koffein fájdalomcsillapító hatása azonban nem mutatkozik azokon, akik rendszeresen fogyasztanak kávét vagy egyéb koffeintartalmú italokat.

Edzés koffeinnel
A kutatók kilenc főiskolás diáklányt vontak be kutatásaikba, akik nem voltak rendszeres kávéfogyasztók és nem végeztek rendszeresen testedzést sem. A diákok egy része két csésze kávénak megfelelő koffeint tartalmazó tablettát kapott, a többiek placebót (hatóanyag nélküli tabletta) 24 illetve 48 órával egy állóképesség-fejlesztő edzést követően, amit kifejezetten úgy terveztek meg, hogy izomlázat váltson ki.

Egy órával a tabletták bevételét követően arra kérték a résztvevőket, hogy végezzenek el két különböző gyakorlatot a fájós combjukat is használva. Az eredmények azt mutatták, hogy egy órával a koffein bevételét követően az érzékelt izomfájdalom 48%-al kisebb volt a koffeint fogyasztó csoportban, mint a másikban.

A koffein izomfájdalomra kifejtett hatásaival kapcsolatban a jövőben még további kutatásokra lesz szükség. A kutatók azért óvatosságra intenek, nem javasolják koffeint túlzott alkalmazását az izomláz elkerülése érdekében. Akik nem szoktak hozzá, azok körében túl nagy mennyiség ugyanis kellemetlen mellékhatásokkal járhat, úgymint idegesség, szívdobogásérzés vagy alvászavar.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend