Hirdetés
Csokoládé az egészséges szívért

Csokoládé az egészséges szívért

A csokoládék jót tehetnek a szívünknek és csökkenthetik a vérnyomást, amennyiben naponta csak kis mennyiséget fogyasztunk, és tej illetve fehér csokoládé helyett inkább keserűcsokoládét választunk. Német táplálkozási szakértők 19 357, harmincöt és hatvanöt év közötti felnőttet vizsgáltak legalább egy évtizeden keresztül, összehasonlítva a kedvezőtlen egészségi állapotú szakaszokat életmódjukkal.

Hirdetés
Hirdetés

Azoknak, akik a legtöbb csokoládét fogyasztották (naponta átlagosan 7,5 grammot, vagyis egy 100 grammos tábla egy kockáját), alacsonyabb volt a vérnyomása. Emellett 39 százalékkal alacsonyabb volt a szívroham illetve az agyi érkatasztrófa kockázata, mint a legkevesebb csokoládét (1,7 g) fogyasztók esetében.

"Abszolút kockázatra lefordítva tehát amennyiben a legkevesebb csokoládét fogyasztó csoport tagjai napi 6 grammal növelnék csokoládébevtitelüket, 10 ezer emberre lebontva nyolcvanöttel kevesebb szívroham és stroke következne be körülbelül 10 év alatt" - nyilatkozta Brian Buijsse, az Emberi Táplálkozás Német Intézetének kutatója.

A European Heart Journal online kiadásában megjelent tanulmány szerint további kutatásra lesz szükség annak kimutatására, miért tesz jót a szívnek a csokoládé. A korábbi kutatásokból az derült ki, hogy a válasz az összetett molekulákban, a flavonolokban rejlik, amelyek a nitrogén-monoxidot szolgáltatják a vérerek falát belülről borító sejteknek. A nitrogén-monoxid hatására a simaizmok elernyednek, ami csökkentheti a vérnyomást.

A flavonolok a kakaóban találhatók, és mivel a keserűcsokoládéban több a kakaó, a tanulmány szerint érthető, miért kevésbé hatékony a tejcsokoládé és a fehér csokoládé.

A szakemberek ennek ellenére óva intenek mindenkit attól, hogy az eredmények hatására falni kezdje a csokoládét. Először is egy 100 grammos szelet étcsokoládé körülbelül 500 kalóriát tartalmaz, ezért ezt a mennyiséget le kellene vonnunk egész napi kalóriabevitelünkből, vagy testmozgással el kellene égetnünk, hogy elkerüljük a hízást.

"Kis mennyiségű csokoládé fogyasztásával megelőzhető a szívbetegség, de csak akkor, ha ezt valamilyen más energiadús élelmiszer, például rágcsálnivalók helyett esszük, és így tartjuk stabilan testsúlyunkat" - állítja Buijsse.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend