Hirdetés

Az órák ritmusa

Életünk, tudatos irányítás nélkül is folyamatosan működik születésünktől halálunkig. Hasznos lehet, ha ismerjük, milyen ütemben segíthetjük működését, hogyan alkalmazkodhatunk természetes bioritmusunkhoz.

Hirdetés
Hirdetés

6 óra: Ébredési időszak. Az anyagcserénk beindul, a testünk energiát és fehérje-építőköveket gyárt.

7 óra: Még a test nem teljesen éber, a megerőltető dolgokat lehetőleg kerüljük. 7 és 8 között reggelizzünk, mert ekkor működik a legjobban az emésztőrendszer, a szénhidrátok értékes energiává alakulnak. (este zsírrá)

8 óra: A fájdalomküszöb igen alacsony, a reggeli cigaretta jobban szűkíti a véredényeket. Nagyszerű óra a szexre, a testünk ontja a hormonokat.

9 óra: A test ebben az órában a legellenállóbb. Ilyenkor érdemes oltatni, nincs komplikáció, duzzanat, láz sem lép fel. A röntgensugárral szemben is ellenállóbbak vagyunk.

10 óra: Szervezetünk a maximumon dolgozik. A rövidtávú memória most a legjobb.

11 óra: Beszédesek vagyunk, villámgyorsan kapcsolunk minden helyzetben, teljesítményre vagyunk kiélezve. A szív és a keringés tökéletes. Ha lehet, most sportoljunk.

12 óra: A gyomor savtartalma nő, a koncentráció gyengül, az agy pihenne. Ebédeljünk, és pihenjünk legalább 15 percet, így energiát termelünk a nap hátralevő részére.

13 óra: Teljesítményünk 20 százalékkal csökken, a belső szerveink takarékon dolgoznak, tele az epe, kész a táplálék feldolgozására. Mindenképpen együnk valamit. Most vagyunk a leghajlékonyabbak.

14 óra: A vérnyomás és a hormonszint süllyed. Ilyenkor a leghatásosabb a helyi érzéstelenítés, mely akár 30 perc is lehet. A fogorvosi kezeléseket is erre az időpontra érdemes beiktatni (fogyó holdnál kedden) kevésbé fáj.

15 óra: Hosszú távú memóriánk most a legjobb, energiánk visszatért.

16 óra: A második csúcspont, a keringés vérnyomás optimális. A savlekötő anyagok most hatnak a legjobban.

17 óra: A vitalitás nő, emelkedik az oxigén felhasználás, a vese és a hólyag dolgozik. Ilyenkor nő legjobban a haj és a köröm.

18 óra: A hasnyálmirigy nagyon aktív, az emésztés munkára kész, a máj most elnézőbb a sörrel, borral és pezsgővel.

19 óra: Az idegrendszerre ható szerek ekkor a leghatékonyabbak, a pulzus takarékon van, ez a nyugalom órája.

20 óra: A vénák több elhasznált vért visznek a szívhez, a máj zsírtartalma csökken, az allergiások és asztmások ilyenkor vegyék be az orvosságaikat. Az antibiotikumok is jobban hatnak.

21 óra: Az emésztőrendszerünk becsukta a kaput. Amit ezután eszünk, az másnap reggelig bent ül a gyomrunkban feldolgozatlanul.

22 óra: A vörös vértestek most munkába állnak, a dohányosok jobb, ha elnyomják utolsó cigarettájukat, mert a test ezután ki van szolgáltatva a mérgeknek.

23 óra: Nyugodtak vagyunk, anyagcserénk, vérnyomásunk, szívritmusunk csökken. A test nem termel stressz hormont.

24 óra: Éjfél, alszunk, de a bőrünk fáradhatatlanul kétszeresen termeli a nappal elhasznált bőrlemezkéket.

1 óra: A test teljesítménye mélyponton, a dolgozók most többet hibázhatnak.

2 óra: Ebben az órában érzékenyebbek vagyunk a hidegre, és könnyen megfázunk, de a bőrünk nem érzékeny a fájdalomra. Aki autót vezet, nagyon ügyeljen, mert a látás mélyponton van, az agy nagyon lassan reagál.

3 óra: A test és a lélek legsötétebb órája. Ilyenkor termelődik a melatonin hormon, ami labilissá és lustává tesz. Kevésbé vagyunk érzékenyek az elhasznált levegőre, csökken az oxigénszükséglet.

4 óra: A koszorúerek gyorsabban rándulnak görcsbe, ilyenkor a legmagasabb a vérnyomás, nő a szívroham veszélye. Ebben az órában születnek és halnak meg a legtöbben.

5 óra: Az erotika órája. A férfi nemi hormon a csúcson van. A mellékvesék kortizol koncentrációja a hatszorosa a napközbeninek. A szervezet felkészül a nap megkezdésére.

Berta Aranka asztrológus

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend