Hirdetés
A moziban kapható nagy kóla 44 teáskanálnyi cukrot tartalmaz

A moziban kapható nagy kóla 44 teáskanálnyi cukrot tartalmaz

A Coca-Cola cég európai elnöke, James Quincey, a Newsnight című beszélgetős tévéműsorban elismerte, hogy néhány vásárló nem tudja, mennyi cukrot tartalmaznak a vállalat termékei. Az elnök szerint ezen változtatni kell, és a jövőben csökkenteni kell az adagokat.

2013.12.03
Hirdetés
Hirdetés

James Quincey azt is elmondta, hogy a szokványos dobozos kóla, amely 35 gramm, vagyis körülbelül hat teáskanálnyi cukrot tartalmaz, kalóriamennyiségét tekintve egy capuccinóhoz vagy egy fél criossant-hoz hasonlít. Az elnök ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a cég mindent megtesz termékei kalória- és cukortartalmának megismertetése érdekében, hogy a fogyasztók tájékozott döntést tudjanak hozni. Amikor azonban a műsor házigazdája arról kérdezte, vajon az átlagos fogyasztók tudják-e, mennyi hozzáadott cukrot tartalmaz a mozikban kapható kis és nagy adag Coca-Cola, az elnök azt válaszolta, hogy valószínűleg nem.

A moziban kapható nagy kóla 44 teáskanálnyi cukrot tartalmaz

„Ezeket a dolgokat meg kell változtatni, és a nagyobb poharak méretét csökkenteni kell” – mondta Quincey.

Egy kis adagos kóla 23, egy nagy adagos pedig 44 teáskanálnyi hozzáadott cukrot tartalmaz, amit a fogyasztók egy ültő helyükben fogyasztanak el. Az elnök azonban hangsúlyozta, hogy a cég nem próbálja elrejteni ezeket az információkat vásárlói elől, sőt mindent megtesz azért, hogy tájékoztassa a fogyasztókat.

A brit irányelvek szerint az édesített élelmiszerek, szénsavas üdítőitalok, méz, szörpök és gyümölcslevek készítéséhez használt hozzáadott cukor mennyisége nem haladhatja meg az élelmiszerekből kinyert teljes energiamennyiség 10 százalékát. Ez 50 gramm, vagyis körülbelül 10 kockacukor naponta a felnőtteknek és nagyobb gyerekeknek, és kilenc kockacukor az öt és tíz év közötti gyermekeknek. Egy 500 ml-es Coca-Cola azonban 10,5 kockacukornyi hozzáadott cukortartalmával máris meghaladja ezt a felső határt.

A Coca-Cola, a Sprite anyavállalata, az év első felében bejelentette, hogy a citrom ízesítésű üdítőital helyett egy alacsonyabb kalóriatartalmú változatot vezet be, amely Stevia „természetes” édesítőszert tartalmaz. Az új üdítőital 30 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaz.

A változtatásra a Coca-Cola elhízás elleni kampányának keretében került sor. A cég a kampányban elhízás elleni televíziós reklámokat is megjelentet, amelyekben arra figyelmeztetik a fogyasztókat, hogy étrendjükben minden kalória, így a Coca-Cola termékekből származó kalória is számít.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend