Hirdetés
5 tipp fáradtság ellen

5 tipp fáradtság ellen

Mindenkivel előfordul, hogy egy nehéz éjszaka után alig bírja nyitva tartani a szemét, legszívesebben elaludna. Adunk néhány tippet, hogy könnyebb legyen ébren maradni.

Hirdetés
Hirdetés

5 tipp fáradtság ellen

 

 

1. Mozgás

Tudjuk, hogy nehezedre esik, de kelj fel és mozogj! Csinálj néhány fekvőtámaszt, esetleg pár guggolást, menj fel-le az első emeletre 3-szor, 4-szer. A legjobb, ha be tudsz iktatni egy gyors sétát, már 15 perc a friss levegőn is felfrissít annyira, hogy éberebb legyél, és jobban tudj koncentrálni.

 

2. Hideg zuhany

Kegyetlenségnek tűnik, pedig beválik: ébredés után vegyél egy hideg zuhanyt. Ha nem bírsz beállni a tus alá, legalább az arcodat és a karodat mosd át hideg vízzel. Az ingerre válaszolt ad az agy, így biztosan nem merülsz újra álomba.

 

3. Szellőztess! A legjobb lenne, ha hideg levegőt tudnál a szobába engedni, amikor már elaludnál, de a lényeg, hogy friss legyen. Lehet, hogy úgy érzed, oxigénhiány van a szobában, valójában nem erről van szó, hanem szén-dioxidból lett több, ami egyszerűen a légzés miatt került a levegőbe. A szellőztetéssel a szén-dioxid kimegy, az oxigén pedig beáramlik, ami segít ébren maradni.

 

4. Igyál kávét!

A kávéban található koffein 15-30 perc alatt hatni kezd, és 3-4 órán keresztül hat, ezután azonban már nem érezhető a hatása. Aki rendszeresen kávézik, talán nem is reagál rá olyan érzékenyen egy-egy csésze kávéra, úgyhogy túlzásba vinni nem szabad. Lefekvés előtt pedig semmiképp ne igyunk koffeintartalmú italt (kávét, teát, energiaitalt).

 

5. Szundikálj egyet Egy kis szundikálás a legjobb ellenszer a napközbeni fáradtság ellen. 15 perc szunyókálás már segíthet, de 30 percnél semmiképp ne legyen több, nehogy a mélyalvás fázisába kerülj. Húzd fel az órádat 30 percre, és bóbiskolj egyet, akár az autóban is, ha félreállsz egy parkolóban. Ez a szundikálás 4-5 órán keresztül kitart, majd újra jelentkezik a fáradtság.

 

Ha sokszor vagy fáradt napközben, vagy állandóan kimerültnek érzed magad, a biztonság kedvéért fordulj orvoshoz, aki utánajárhat, hogy mi okozza a fáradtságot.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend