Hirdetés
5 rossz szokás, ami a hasznunkra is válhat

5 rossz szokás, ami a hasznunkra is válhat

Elképzelhető, hogy bizonyos dolgok, amik rossz szokásnak tűnnek, mégis az előnyünkre válnak? Következzen néhány "rossz szokás" fordított nézőpontból.

Hirdetés
Hirdetés

1. Későn kelés

A korán kelőkről azt tartják, hogy sokkal hatékonyabbak, egészségesebbek, mint azok, akiket reggel nem lehet kirobbantani az ágyból. Ha azonban pont rosszkor szakítjuk meg az alvási ciklusunkat, az negatívan hat a teljesítményünkre, így nem baj, ha valakit hagyunk egy picivel tovább aludni. Mielőtt nagyon elkezd örülni: ez sajnos még mindig nem mentség arra, hogy rendszeresen elkéssen a munkahelyéről. További jó hír, hogy a Brunel Egyetem kutatása szerint a kora reggeli kemény edzés gyengítheti az immunrendszerünket, úgyhogy nem kell tovább próbálkozni az önsanyargatással, elég, ha délután megy edzeni, mikorra már kellőképp összeszedte a lelkierejét hozzá.

5 rossz szokás, ami a hasznunkra is válhat

2. Bevetetlen ágy

Allen P. Rathey, a Healthy House Institute elnöke szerint nem feltétlenül kell lelkiismeret-furdalást éreznünk, ha reggel már nem jut idő arra, hogy bevessük az ágyat. Így ugyanis belepállik az éjszakai nedvesség, a poratkák pedig oda- és vissza lesznek az örömtől, szóval inkább hagyjuk, hogy az ágynemű egy kicsit kiszellőzzön mielőtt a lepedőt és takarót gondosan elrendezzük.

3. Fánk reggelire

A Virginia Commonwealth University kutatása szerint azok a nők, akik reggelizés közben nem számolgatják a kalóriákat, akár háromszor többet is fogyhatnak, mint azok, akik mondjuk fánk helyett a korpára szavaznak. Daniela Jacubowicz, a The Big Breakfast Diet című könyv szerzője szerint ez annak köszönhető, hogyha megjutalmazzuk magunkat valami kis finomsággal, sokkal több boldogsághormon termelődik a szervezetünkben, ami beindítja a zsírégetést, miközben a szénhidrát utáni sóvárgás csökken. És hogy miért jó, ha rögtön ezzel kezdjük a napot? Azért, mert ez a hatás akár 11 órán keresztül vagy még tovább is kitart – írja az iVillage.

4. Rágózás

A hangos csámcsogás, a nyitott szájjal kérődzés megbocsáthatatlan bűn, de a kulturált rágózás igenis hasznos, mert segít koncentrálni, jó stresszoldó és segítségével az ételmaradékok egy része is eltűnik a fogaink közül. Ezt állítja legalábbis Marjorie Nolan, az American Dietetic Association szóvivője.

5. SMS-ezés

Bár vannak helyzetek, amikor nem illik nyomkodni a telefonunkat, több kutatás is bebizonyította, hogy azok, akik rendszeresen üzennek egymásnak a barátaikkal, kevésbé lesznek levertek, depressziósak, mint azok, akik nem kommunikálnak ennyit ismerőseikkel. A Mount Sinai Kórház szerint egyébként a barátok sokat segíthetnek abban is, hogy megszabaduljunk a káros szenvedélyeinktől, mint például a dohányzástól.

Még több hasznos rossz szokás a Sokszínű vidék oldalán

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend