Hirdetés
16+1 tipp, hogy hosszú életünk legyen!

16+1 tipp, hogy hosszú életünk legyen!

Szeretnénk hosszú életűek lenni? Nem olyan nehéz kivitelezni - talán sejthető, hogy a titok az életmódban van. Hogyan érdemes élnünk, mit nem szabad figyelmen kívül hagynunk?

2014.01.16
Hirdetés
Hirdetés

Vannak emberek, akik akár hosszú időn át rongálták is szervezetüket, mégis megérik a 90. évüket, mások pedig fiatalon meghalnak. Hogy is van ez? Természetesen semmire sincs garancia, de annyi bizonyos, hogy az egészséges életmóddal „jegyet válthatunk” a hosszabb életre. Néhány trükk egyértelműnek tűnik - így az étkezés és a sport -, de ezeken kívül van még néhány dolog, mellyel meghosszabbíthatjuk életünket!

1.Védelmezzük DNS-ünket!

Ahogy idősödünk, kromoszómáink vége - az ún. telomerek -egyre rövidülnek. Ez teszi az embereket érzékenyebbé a betegségekkel szemben. Egy tanulmány szerint tehetünk ellene: az életmód-változtatás hatással van az enzimre, mely a telomerek hosszát befolyásolja. A helyes étrend és a mozgás ugyancsak védi a telomereket. Tehát az öregedést is lassítják az egészséges szokások, a sejtek szintjén!

2.Lelkiismeretesség

Egy 80 évet felölelő tanulmány azt sugallja, hogy a lelkiismeretes személyiségekre hosszú élet vár. Ezek az emberek ugyanis többet törődnek egészségükkel, és olyan döntéseket hoznak, melyek szorosabb emberi kapcsolatokhoz és biztosabb munkához vezetnek.

3.Barátkozás

Eggyel több ok, hogy minél több emberrel vegyük körül magunkat: akiknek sok barátja van, ez segíti őt abban, hogy tovább éljen. Egy tanulmány rámutatott, hogy a barátkozó típusok közül kevesebben haltak meg egy 10 éves időtartam alatt, mint akiknek kevesebb baráti kapcsolatuk volt. Az sem mindegy persze, milyenek azok a barátok. A hosszú élet titka, hogy azokhoz kell csatlakozni, akik az egészséges életet részesítik előnyben. A barátok hajlamosak egymást utánozni - úgy a rossz, mint a jó szokások terén!

4.A dohányzás elhagyása

Meglepően több ideje marad hátra annak az embernek, aki leteszi a cigarettát. Egy 50 éves brit tanulmány rámutatott, hogy ha valaki 30 évesen abbahagyja a dohányzást, egy évtizedet nyer!40 évesen az élet 9 évvel, 50 évesen 6-tal, míg 60 évesen csak 3-al hosszabbodik átlagosan.

5.Napközbeni szieszta

A hosszú élet titka a pihenés is! Talán úgy érezzük, nem tehetjük meg - de muszáj beiktatni, és növeljük vele az élettartamunkat is.

16+1 tipp, hogy hosszú életünk legyen!

Akik rendszeresen sziesztáznak, azoknak egy tanulmány szerint 37 százalékkal kevesebb az esélyük a szívinfarktusra azokkal szemben, akik csak alkalmanként szakítanak erre időt.

6.Mediterrán étrend

Miért is jó ez? Mert tele van gyümölcsökkel, zöldségekkel, teljes kiőrlésű gabonával, olívaolajjal és hallal. Egy 50 tanulmányból levont következtetés alapján csaknem félmillió ember profitált abból, hogy áttért a mediterrán étrendre. Nem véletlenül eredményez hosszú életet: jelentősen csökkenti a metabolikus szindróma kockázatát, mely kombinációja az elhízásnak, a megemelkedett vércukorszintnek, magas vérnyomásnak és egyéb tényezőknek, melyek a diabétesz vagy a szívroham esélyét növelik.

7. Japánosan...

Az Okinawai japánok híresen hosszú életűek - ezt a tudósok a hagyományos étrendjüknek tulajdonítják. Nagyon sok zöld és sárga zöldséget fogyasztanak, kevés kalóriával. A fiatalabb generációk már nem követik igazán ezt az étrendet, és máris látszik a különbség: a várható élettartam csökkent Okinawában.

8.Házasodjunk!

Számos tanulmány azt mutatja, hogy a házas emberek túlélik egyedülálló társaikat. Azok is később halnak meg, akik elváltak vagy megözvegyültek, mint akik sosem adták házasságra a fejüket.

9.Fogyjunk le!

Egyértelmű, hogy az elhízás csökkenti esélyeinket a hosszú életre. Ha leadjuk felesleges kilóinkat, az viszont nagy eséllyel megment a cukorbetegségtől, szívbetegségtől és egyéb, az életet megkeserítő és megrövidítő problémáktól. Több rost fogyasztásával és rendszeres mozgással máris sokat teszünk a hosszú életért!

Cikkünk a következő oldalon folytatódik!

10.Mozogjunk!

Akik mozognak, nagy általánosságban továbbélnek, mint akik nem teszik ezt meg. Tanulmányok tucatjai támasztják ezt alá. A gyakori testmozgás csökkenti a szívbetegség, a stroke, a rák bizonyos típusainak és a depressziónak a kockázatát. Mentálisan is segít fittnek maradni. Napi 10 perc egy héten már sokat számít!

11.Alkoholt csak mértékkel

A szívproblémák esélye kisebb az alkoholt mértékkel fogyasztóknál, mint azoknál, akik egyáltalán nem isznak - érdekes, ugye? A hangsúly a mértéken van. A kelleténél több alkohol nemcsak növeli a pocak méretét, emeli a vérnyomást is és számos egyéb egészségügyi problémát okozhat. Egy ital naponta a nőknek és kettő ital a férfiaknak még egészséges mennyiségnek számít. Persze, ha nem fogyasztunk alkoholt, ettől még ne kezdjük el...! Számos más módon is lehet óvni a szívet.

12.A hit

A hit is a hosszú élet titka. Kutatások aláhúzzák, hogy azok az emberek, akik hisznek egy vallásban vagy spirituális életet élnek, és csatlakoznak is ilyen közösséghez, hosszú életre számíthatnak. Egy tanulmány szerint azon 65 év feletti emberek csoportjának szervezetében, akik közösséghez csatlakoztak és hetente összejártak, magasabb volt az egyik immunrendszer fehérjének a szintje, mint azoknál, akik nem jártak ilyenfajta közösségbe.

13.Megbocsátás

Bizony, a megbocsátás szintén a hosszú élet titka. Aki nem rágódik sokat dolgokon, és képes megbocsátani másoknak, hosszabb ideig élhet. A „krónikus harag” ugyanis csökkent tüdőműködéshez, szívbetegséghez, stroke-hoz és egyéb problémákhoz vezet.

16+1 tipp, hogy hosszú életünk legyen!

A megbocsátás viszont éppen csökkenti a szorongást, a vérnyomást és segít szabadabban lélegezni.

14.Védőfelszerelés

Bármi is a kedvenc elfoglaltságunk, érdemes tudni, hogy a fiatal korban bekövetkezett halálesetek jó részét az okozza, hogy nem visel az ember védőfelszerelést. Történhet ez motorozás, sportolás vagy bármi során, amihez a felszerelés szükséges lenne, de figyelmen kívül hagyjuk. No és persze be kell kapcsolni a biztonsági övet az autóban!

15.Az alvás igenis fontos!

A hosszú élet titka - az egyik leglényegesebb -, hogy mindig szánjunk időt a kielégítő pihenésre.A jó alvás csökkenti az elhízás, a cukorbetegség, a szívproblémák kialakulásának esélyét, valamint a rossz közérzet és a depresszió esélyét is mérsékeli. Ha eleget alszunk, előbb kigyógyulunk betegségeinkből. A túl kevés alvás - kevesebb, mint 5 óra - viszont korai halálhoz vezet!

16.A stressz kezelése

A stressz „karbantartása” segít megelőzni a szívproblémák kialakulását - persze nem mindig lehet kiiktatni a stresszt életünkből, de kezelni hatékonyan lehet jóga, meditáció, légzéstechnikák segítségével. Már napi néhány perc gyakorlás is sokat jelent!

17.Érdekes elfoglaltságok

Minden, ami szórakoztat, lefoglal, így a hobbi- és egyéb tevékenységek hozzájárulhatnak a hosszú élethez. A céltudatosabb emberek egy japán kutatás szerint kevésbé halnak meg stroke, szívbetegség vagy hasonlók miatt, mint kevésbé céltudatos társaik. Sőt, az Alzheimer kór is jobban elkerüli őket.

Forrás: napidoktor.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Pirula Trend